Friday, October 28, 2011

CERPEN : KEHIDUPAN PLAYER

Tubuh kaku terbaring di atas katil. Mata terpana ke atas dinding. Kepala otak masih lagi berat, dan duk terpikir perkara yang aku sendiri sukar untuk aku percayai terjadinya malam tadi.

"Biar betul malam tadi?" getus hati kecil aku.

Aku pusingkan kepala aku ke kiri. Sekujur tubuh perempuan yang sedang tidur nyenyak bertentangan aku. Memejam mata sambil tangannya erat memeluk tubuhku. Panas dan hangat.

"Malam tadi memang betul-betul terjadi." sambil menghela nafas.

Aku selak selimut untuk mendapatkan kepastian. Ya, memang tak syak lagi. Kami berdua dalam berkeadaan tanpa seurat benang dan bersentuhan tubuh.

Aku memegang kepala aku. Cuba mengingati kembali kisah malam tadi. Mengerutkan dahi dan menggosakkan mata.

"Dia betul-betul hebat malam tadi. Lepas mabuk, aku hantar dia pulang ke rumah, dia tarik aku masuk ke dalam bilik. Aku pun dah pening. Lepas tu, three, four, five dan sendiri mau ingatlah."

Aku tersenyum kecil.

Telefon berdering. Ringtone lagu Weezer, Perfect Situations. Aku capai dan lihat. Ah! Celaka, dia pulak.

" Hello b. Ya. Sayang baru bangun lah b. Suara b manja lah, ngantuk lagi eh? Hari ni sayang macam biasalah, kena kerja. Masuk lewat sikit. Monday blues lah katakan. haha. Ok, b. Ya, I love u so much.  Bye babyyyy."

Aku menamatkan talian dengan satu nafas lega. Agak berdebar juga nak cakap tadi. GILA!!

Tubuh di sebelah aku mula bergerak. Celik mata dan tersenyum.

"Pukul berapa beb?"

"Lapan pagi."

Bulat mata dia. Terus bangun dan menggosok-gosok matanya.

"Aduhai kau, apasal kau tak kejut aku awal sikit. Aku masuk kerja pukul 9 kau tahu?" Bentak perempuan itu dan terus mengambil tuala menuju ke bilik air. Dia membebel dan sempat cakap yang kaum perempuan bersiap tak macam kaum lelaki. Sampai ke bilik air baru dia berhenti membebel.

Aku tersenyum sambil kedua-dua tangan aku diletakkan di belakang kepala yang sedang berbaring di atas bantal empuk. Menyambung memandang siling sambil fikiran aku berkata :

"Macam gini rupanya kehidupan player. PEH! PEH! PEH!"


p/s : cerita ini hanya rekaan imaginasi semata-mata. Atas bertujuan menulis untuk mereka yang tak habis-habis menggelar diri yang hodoh ini sebagai player. SALUTE ALL..

No comments:

Post a Comment