Saturday, September 24, 2011

Dunia Internet dan rakyatnye..

Assalamualaikum dan selamat pagi :)



Familiar ngan lambang2 diatas? Yaaa! Kompom la kan..Nak cite la pengalaman aku, selama beberapa tahun berkecimpung dalam dunia internet di MIRC, YM, MYSPACE, FRIENDSTER ,HI5,TAGGED, FACEBOOK,  TWITTER, CAMFROG dll.. dh macam-macam manusia yg aku pernah jumpa. Aku pernah menipu dan ditipu. Sampai sekarang, tiada perbezaan ketara pon terhadap chatters2 ni. Maupun yg LAMA or yg BARU. Macam2 perangai..

1. Dari org lain, menjadi diri sendiri.

2. Dari diri sendiri menjadi org lain.

3. Dari bujang, sekarang beranak pinak dah.

4. Dari dah berkahwin, sekarang bujang.

5. Dari benci internet, sekarang gila on9 24jam muke dia.

6. Dari dulu sampai sekarang x berubah.




Aku plak. selama beberapa tahun ni, macam2 terjadi pada aku, dari chatters tegar, kemudian berenti,  chatting kembali, berpisah, solo, masih lagi chatting. Susah, senang, susah balik, senang balik,  susah balik... Still dunia internet dgn aku x ley lari. Tapi semakin lama, aku dah hadkan kawan2 aku. Bukan mcm dulu, bantai je nk berkawan ngan sape..


And sekarang memerhati chatters2 baru, walaupun dorang lagi berumur dari aku, tapi baru nk jinak2 ngan tenet nih.((Sebab sekarangkan kalau nk on9 dimane dan bila saya anda mau kan..senang)) Kadang2 bile peratikan comment, update, status, rase mcm kelakar.. sebab aku slalu buat tu dulu.. DULU ye.. ulang suara typing DULU. 




1. Hari ni ckp "aku dah fedup ngan CF/FB (wut so ever la). selamat tinggal kawan2 hari ni last on9" padahal.. x sampai 2 hari muncul lagi batang idung. pastu buat bodo2 x phm.

2. Bila kenal someone, n declare couple, hari-hari i love u, u love me. xpecially lam facebook. tapi after a few weeks.. kite akan baca status2 sedey cam nk mati, frust menonggeng konun2. pastu after a few days, declaration bertukar ke mamat/minah lain... (seball...)

3. Bila dibahan sikit, mula melatah, xpaham yg org melawak je ngan dia. Merajuk, bawak diri.. Ntah hape2 ntah.

4. Dalam chat ko sikit punye skema, tulis ni x leh, tulis tu xleh.. kat luar ko la bapak segala pemaki

5. Jap try awek ni, jap try awek tu.. semua ko nk try la. ko la kasanova!  puii!

6. Dulu ko punye kutuk org buat ni, buat tu, alih2 ko plak buat bende yg ko kutuk2 sgt tu. hahahaha.. BODOH!

Banyak lagi pangai pelik2 yg aku sendiri malas nk layan bile tengok. Yang tua jadi budak2 yg paling aku nyampah skali. hahaha.. Bile masuk dunia internet, macam berubah semua, jadi org len.. ntah pe pe ntah. Tapi aku bersyukur laa.. walau x semua, aku still lagi bercampur ngan golongan yg jadi "Diri sendiri" dan bukan PLASTIK. Tapi ada yg terlebih diri sendiri.. "Duit dlm poket banyak mana pon nk bagi tahu satu dunia" Renung2 kan..

MOTS = Jadilah diri sendiri, x payah jadi org lain. Pedulikkan org nk kata apa. :)

No comments:

Post a Comment