Wednesday, April 27, 2011

MEMAHAMI WANITA MEMANG LECEH

                                                                               

Jika kau ada girlfriend, apakah 3 perkara yang terlintas dalam kepala otak kau saat kau ingat pada dia?
Muka dia? Ketawa dia? Mungkin tetek dia yang bersaiz 33B? Pinggul dia yang berlemak? Kebaikkan dia? Happiness experiance dengan dia? Atau sex moment antara kau dengan dia..? Wowowo.. Kau memang naughty.

Ketahuilah bahawa kita sebagai lelaki bukanlah di ciptakan untuk memahami wanita. Series leceh nak faham perempuan. Kau takkan boleh. A little mungkin tapi tak berapa accurate.

You need realize that.. As a man, we are born to loving and caring a woman. Absolutely not to understand, mate.

Kau tak percaya? A'ha. Pernah tak girlfriend kau tanya simple question macam ni,

"Sayang, nak makan kat mana?"

Dan kau mungkin menjawab dengan endah tak endah, ataupun tak serius.

"Mana-mana je lah, ayang nak makan kat mana?"

Dem, girlfriend kau tanya kau, kau tanya dia balik? Em.. Ini bukan satu masalah sebenarnya. Memang majoriti lelaki tak kesah atau tak endah bila di ajukan pasal soal makanan. Kami peduli apa sangat nak makan apa. Tolak batu dengan kayu je. Lelaki lebih suka kalau perempuan yang decide. Bukan lah nak cakap lelaki tu tak boleh buat keputusan. Tetapi, bagi lelaki, bertanyakan soalan makanan adalah satu yang sangat remeh dan simple. Lainlah kalau di tanya soalan nak selamatkan orang excident ke, pelaburan bersama ke, atau maybe soalan pengetahuan. Ada la nampak series lelaki itu.

So, macam mana lelaki nak mencintai wanita?

Orang perempuan bukan lah complicated sangat sampai nak mintak kau bunuh diri untuk dia. Oh tak, alasan bunuh diri hanya banyak terdengar kat golongan pengkid sahaja, menurut observation aku lah. Kaum lelaki yang buat ayat bunuh diri tu, jangan banyak cerita, mereka adalah lelaki yang pondan, tak tentu hala dan korunk jangan segan untuk menembak mati lelaki seperti itu.

Perempuan mahu kita sebagai lelaki mencintai mereka dengan;



1. Believe
Lelaki haruslah mempercayai wanita seadanya. Ini terlinkung dalam erti 'menerima', kerana bila kau menerima sesuatu, kau kena ada kepercayaan kan? Ianya termasuk dalam frasa ayat cinta "Harap awak boleh menerima saya, seperti saya menerima seadanya awak" Kalau perempuan tu tak kaya, janganlah kikis lain macam. Kalau kaya pun, jangan ambil kesempatan. Kalau dia tak cantik, jangan rendahkan dia. Kalau dia cantik pula, jangan mempergunakan kecantikkan dia.



2. Honest
Ini perlu ada. Kalau takde duit, cakap takde duit. Terlambat? Cakap saja kenapa kau terlambat, tak kesahlah kalau tertido ke, apa ke. Yang penting kau meminta maaf. Perkataan maaf adalah magic words dude. Manusia akan lembut hati bila mendengarnya. Apakan lagi perempuan yang lembut. Cuma, aku letakkan honest sebagai yang kedua, kerana kita sebagai lelaki tak boleh jadi straight honest. Jangan lah jadi bengong nak jadi jujur sangat. Ada masanya bai. Kita kena pandai bahagikan masa untuk jujur. Kata nak hubungan yang lama. Ada benda yang secret society, janganlah bagitau awal-awal. Perempuan tak suka kena direct-impact, nanti diorang cepat pressure. So, beritahu mereka slow-slow. Takpe, biarkan diorang ternanti-nanti. Ianya akan buat perempuan lebih serius terhadap kau. So, tempoh hubungan akan lebih possible menjadi panjang.
 
 

3. Gentleman
Oh, ini yang paling best. Aku harap kalau kau lelaki, jangan jadi bacul sangat. Kalau ada pintu, bukakan untuk dia. Kalau dia nak duduk, jemput dia duduk dengan menarik kerusi untuk dia. Kalau dia sedang bersedih dan tertekan, pegang bahu dia. Kalau dia gembira, cubitlah pipi dia atau usap muka dia dan katakan kepada dia "I love you". Simple kan? Dalam gentleman, ada juga caring. Kita tak perlu sangat lah nak spend hadiah mahal-mahal untuk senangkan hati dia. Just a little touch-up and magic words. Perempuan akan lebih melekat. Tapi, nak gentleman pun, ingat lah sikit batas-batas ye dak? Jangan plak bila kau dah cubit pipi dia, terus kau nak french kiss. Oh, shit. Itu hanya di bolehkan bila ada waktu yang tertentu. Karang, kena penampar free baru tau.

Ok, itu saja psychological fundamental for love lesson untuk kali ini. Kalau tak faham, jangan segan bertanya. Sekian.

No comments:

Post a Comment