Friday, June 24, 2011

GUA + LU = PERGI MAMPUS


Assalammualaikum..

Hari ini gua agak tertekan sikit. Macam-macam masalah ada dekat kepala gua ni. Tapi gua tetap rileks menempuh segala masalah ni. Kalau lu orang hang out dengan gua kat mamak stall lu orang maybe akan terpikir yang gua tak ada masalah. Gua siap boleh senyum gelak ketawa bagai lagi. Tapi hati gua tak pernah ada siapa yang tahu. Gua sedar tak ada siapa pun nak ambil tau masalah gua. Tapi kalau masalah orang lain duk pula nak merayu cerita kat gua kan. Tak per, gua still pendengar dan kawan yang baik untuk lu orang. Ah! jilake.

 Kadang-kadang gua terpikir yang gua dah bosan dengan hidup ini. Tapi gua nak buat macam mana, dah itu jalan yang gua pilih. Nak tak nak gua kena hadapi juga. Nak luah kat member-member kang diorang duk sibuk cakap yang diorang punya masalah pun tak settle-settle lagi. Tapi bila nak luah kat gua tak ada pula gua sibuk cakap macam tu kat diorang. Ada pula yang duk try test untuk tukar topik. Tapi bila nak luah kat gua, gua baca sekeping-sekeping masalah dia. Tak reti lah pula gua nak tukar topik. Ada pula duk sound gua secara tepet yang dia duk sakit otak. Gua tak tau lah pula pening-pening lalat atau pun sakit kepala migrain. Tapi setiap kali gua nak luah je mesti sakit pala hotak dia. Pelik juga gua.

Gua tak pernah paksa untuk lu orang berkawan ngan gua. Kalau lu orang rasa lu orang bosan berkawan ngan gua lu orang boleh bercakap jer dekat gua. Gua tak reti nak ambil hati pun. Paling-paling gua cakap kat lu orang pun GOOD LUCK WITH YOUR LIFE. Orang dah tak nak kawan nak paksa kejadahnya ye tak. Gua pun tak reti nak membenci orang kalau orang dah tak suka berkawan dengan gua. Doakan saja lah kebahagiaan dia.

Malam tadi gua tidur lambat, duk memikir apa yang patut gua buat lepas ni. Time tu pula ada syaitan direjam tuhan yang duk bisik-bisik hasutan kat telinga gua yang tak berapa nak korek ni.( Gua screw tiap-tiap hari aek teliga gua) Ada pula dia duk bisik gua supaya off handphone gua, pes-book gua dan blog gua. Serta off segala-gala yang membolehkan orang cari gua. Then, dia suruh gua hidup sorang-sorang. Gua sound lah dia balik, gua memang hidup sorang-sorang pe. Bukan ada kawan-kawan yang nak ambil kisah pasal gua pun. Gua saja yang duk sibuk nak ambil kisah pasal diaorang. Jilake syaitan direjam tuhan!! Gua benci hasutan lu.

Maybe ada betul juga cakap syaitan bangsat tuh. maybe gua kena hidup sorang-sorang. Sebab gua saja duk sibuk pasal orang lain dan orang lain bukan reti nak duk sibuk pasal gua. So, maknanya gua terpaksa lalui hidup ni sorang-sorang lah? Yups, gua kena lalui sorang-sorang. Thats mean, apa yang gua nk buat gua boleh buat? Yups, diri lu - hidup lu - lu boleh buat apa saja yang lu nak buat. Thats mean, gua bebas lah sekarang ni? Yups, lu bebas. Tak ada sapa nak paksa lu untuk buat apa yang lu nak buat.

So, pada sesiapa yang rasa dia dah tak nak berkawan ngan gua just cakap je aek. Gua tak kisah pun lu orang nak atau tak kawan ngan gua. Pada yang duk rasa still nak berkawan ngan gua, gua nak bagi pesan kat lu orang. Gua ni membosankan, karang lu orang yang tak tahan ngan gua. Pikir masak-masak sebelum buat keputusan. Sebab lepas ni gua akan main sound je lu orang. Tak ada nak duk jaga hati lagi. pandai-pandai lah hidup lu orang tuh.

No comments:

Post a Comment