Sunday, August 14, 2011

BICARA GILA...



Hurmmmm.. Terus berpikir... Entri apa yang aku nak muatkan pada malam ni?

*jari mengetuk meja...

Kadang-kadang kepala rasa kosong,
Tapi jari masih gatal mahu menekan butir-butir aksara yang bercetak dia atas papan kekunci komputer...

* masih lagi jari mengetuk meja...

Manusia yang normal-normal seperti kita-kita,
Hurmmmm... Macam mana nak susun ayat bagi kalian memahami?

*otak berpikir...

Apa yang patut aku tulis pada malam ini?
Tentang cinta?
Tentang keluarga?
Tentang kawan-kawan?
Tentang aktiviti?
Tentang kekasih? (gua ada kekasih meyh?)

*fikiran masih lagi berkeliaran mencari idea..

Cuba kalian sesekali memberi idea pada aku yang sedang buntu ini..
Manalah tahu kalau-kalau tulisan kalian lagi hebat dari tulisan aku yang tidak seberapan ini...

*menjungkit senyum...

Kita ni manusia biasa kan?
Kadang-kang idea tu hilang,
Kadang-kadang idea tu datang seperti kilat,
Segala data yang kau simpan di dalam kepala terbuka fail-fail nya...

hahaha!!

Aku bukanlah seorang penulis yang hebat,
Aku cuma cuba meluahkan apa yang belengu di dalam hati ini,
Kadang-kadang hati tidak keruan,
Segala cerita sedang bermain di pikiran,
Segala drama sedang mula dimainkan dalam kehidupan seharian,
Tapi idea tu tidak lah sehebat mana yang datang...

*menumpang dagu...

Cerita di pikiran berlegar-legar,
Tapi untuk mengembangkan menjadi yang menarik agak lah menyiksakan,
Ceritanya seperti corak yang abstrak,
Kadang-kala tidak terbaca oleh mereka yang buta seni,

Hurmmmm...

Aku mahu beransur,
Malas lagi nak merepek,
Kalau kalian ada yang ingin dikongsikan, silakan lah,

Terima kasih kalian,
Kerana apa?
Kerana membaca tulisan aku yang gila hingga ke perkataan yang terakhir...

Salam sayang untuk semua..

tata...

p/s : jika ingin berkongsi cerita silakan lah.. Kecil tapak tangan stadium kami tadahkan...

No comments:

Post a Comment