Friday, May 20, 2011

MENGHITUNG HARI - 28HB MEI



Gua sebenarnya sedang menghitung hari. Lagi 8 hari gua akan menjangkau umur 27tahun. Lagi 8 hari gua gua akan meniup lilin kek hari jadi. Lagi 8 hari gua akan menerima text mesej ucapan happy birthday. Lagi 8 hari gua akan menerima hadiah-hadiah hari jadi gua. Tapi sekarang gua penuh ngan angan-angan.

Selama gua hidup 26 tahun dan hampir menjangkau umur 27 tahun gua tak pernah meniup lilin kek hari jadi. gua tak pernah menerima text mesej ucapan hari jadi. Gua tak pernah pun menerima hadiah hari jadi gua. Ok, gua tipu. ada pernah sekali. Ex gua yang duduk kat perak post hadiah set wallet kat gua. Itu je lah sekali gua terima. 

Angka 27 tahun bagi seorang peminat tegar Kurt Cobain memang susah untuk diterima. Sebab Kurt telah bunuh diri atau pun dibunuh (gua pun tak tau mana satu yang betul) pada umur beliau 27 tahun. Especially bila ada satu masa gua duduk tempat tinggi gua rasa mcm nak terjun je. Nak jadi macam Kurt Cobain kononnya. Tapi Kurt orang kenal dan digilai ramai. Dan gua pula digilai seorang diri. At last gua yang jadi gila. Nasib baik tak masuk tanjung. kehkehkehkeh.

Setiap tahun bila hari semakin dekat dengan 28 haribulan gua sentiasa berangan untuk dapat hadiah. Dan tahun ni gua masih lagi berangan untuk dapat hadiah. Mesti ada keseronokkan bila kita buka hadiah yang diberi satu persatu. Nak-nak pula bila hadiah tu yang kita idamkan tahun tu - lagi lah seronok ye tak. Tapi semua tu adalah khayalan, yang gua dapat setiap tahun ialah cuti ehsan yang company gua bagi tiap-tiap tahun. Thank you bos sebab bagi hadiah macam tu. Bolehlah juga gua tidur di hari jadi gua setiap tahun. kahkahkahkah. 

28hb Mei ini, adakah gua akan dapat hadiah hari jadi gua yang gua idam-idamkan pada tahun ini. Adakah tahun ini adalah tahun yang akan menggembirakan gua ataupun tahun ini akan jadi seperti tahun-tahun sebelum ini yang memboringkan gua apabila 28hb Mei kian menjelma? Itu selalu menjadi persoalan kat dalam diri gua.

Apa yang pasti, pada 28hb Mei ini gua akan bertemankan bantal dan selimut dan gua akan menyambut hari jadi gua dengan meriah sekali di atas katil dengan tidur. So bored kan kalau kehidupan korang macam tu. Tapi itu lah yang gua alami setiap tahun. Gua tak pernah pun berharap gua akan ditemani oleh wanita cantik yang sudi mensurprisekan hari jadi gua dengan kek serta hadiah-hadiah. Oh, gua tak pernah berharap. Dan gua tak pernah berharap gua akan diberi layanan istimewa oleh kawan-kawan gua atas sebab hari itu adalah hari jadi gua. Sebab sudah menjadi kebiasaan selama 26 tahun gua akan menyambut hari jadi gua dengan tidur.

p/s : pssssttt.. siapa-siapa yang nak belikan hadiah kat gua blh belikan gua seluar jeans (size40) kasut (size7 1/2) dan wallet yang mahal erk.. kekekkekeke.. itu lah idaman gua tahun ni.. wahahhahahaha..

No comments:

Post a Comment